Dropshipping umożliwia prowadzenie biznesu e-commerce bez konieczności posiadania magazynu, a nawet inwestowania w towar. Wszystko dzięki współpracy z hurtowniami, które zajmują się tym za Ciebie.
Sukces przedsięwzięcia nadal leży jednak w Twoich rękach. Jedną z najważniejszych decyzji, jakie podejmiesz, jest wybór oferowanego asortymentu. Dowiedz się, co warto sprzedawać w dropshippingu!
Spis treści:
Co najlepiej sprzedawać w dropshippingu?
Jakie produkty są najpopularniejsze w dropshippingu?
Jakie produkty rzadko podlegają zwrotom?
Dropshipping produktów trudnych w magazynowaniu i pakowaniu
Jakie produkty podlegają wysokiej marży w dropshippingu?
Co sprzedawać w dropshippingu – podsumowanie
Co najlepiej sprzedawać w dropshippingu?
Asortyment, jaki zaproponujesz swoim przyszłym klientom, zależy tak naprawdę tylko od hurtowni, z którymi będziesz współpracować. Nie ma szczególnych ograniczeń w tej kwestii.
Nie oznacza to jednak wcale, że każdy rodzaj towaru zagwarantuje Ci takie samo powodzenie. Ze względu na specyfikę modelu dropshippingu warto sprzedawać przede wszystkim produkty:
- cieszące się dużą popularnością,
- rzadko podlegające zwrotom,
- trudne w magazynowaniu i pakowaniu,
- pozwalające na nałożenie wysokiej marży.
Przyjrzyjmy się po kolei każdej z tych grup.
👉 Przeczytaj także: Skąd prać towar do sklepu internetowego?
Jakie produkty są najpopularniejsze w dropshippingu?
Wybór asortymentu, na który jest duży popyt, zwiększa Twoje szanse na znalezienie klientów. Według sporządzanych co roku raportów dotyczących e-commerce w Polsce, najpopularniejsze grupy produktów to:
- odzież, dodatki i akcesoria,
- obuwie,
- książki i multimedia cyfrowe,
- elektronika,
- elementy wyposażenia wnętrz.
Jeśli któraś z tych kategorii jest Ci bliska, możesz podjąć współpracę z hurtowniami oferującymi odpowiedni asortyment.
Musisz jednak pamiętać, że wybór produktów o wysokim popycie oznacza również zdecydowanie większą konkurencję. Wymienione wyżej towary sprzedawane są przez bardzo wiele podmiotów, w tym znane duże sklepy internetowe. Jako początkujący przedsiębiorca możesz mieć więc spore problemy z przebiciem się.
👉 Sprawdź, gdzie szukać hurtowni do współpracy.
Jakie produkty rzadko podlegają zwrotom?
Inną wadą najpopularniejszych w sieci produktów jest to, że stosunkowo często podlegają zwrotom. Nie może to dziwić w przypadku takich kategorii jak odzież czy obuwie. O ile nie stanowi to większego problemu w przypadku tradycyjnego sklepu internetowego, o tyle w dropshippingu może mocno dać Ci się we znaki.
Polityka dotycząca zwrotów zależy wyłącznie od hurtowni, z którymi współpracujesz. Często nie będą ich one w ogóle przyjmować. W takich przypadkach musisz wziąć tę odpowiedzialność na siebie. Oznacza to konieczność samodzielnego magazynowania zwracanych towarów, co może okazać się trudne, jeśli nie dysponujesz żadnym zapleczem.
Dlatego właśnie dobrym pomysłem jest zabezpieczenie się poprzez wybór takiego asortymentu, który rzadko bywa zwracany przez klientów. Jakie produkty należą do tej grupy? Przede wszystkim wyroby personalizowane, artykuły spożywcze, biurowe czy higieniczne.
👉 Dowiedz się, czy hurtownia dropshippingowa przyjmuje zwroty.
Dropshipping produktów trudnych w magazynowaniu i pakowaniu
Prowadząc sprzedaż w dropshippingu, zyskujesz na tym, że nie musisz magazynować towaru ani zajmować się jego wysyłką. Hurtownie robią to za Ciebie.
W związku z tym możesz oferować klientom produkty, które w jakimkolwiek innym modelu byłyby poza Twoim zasięgiem. Mowa przede wszystkim o takim asortymencie jak artykuły wielkogabarytowe (trudne w przechowywaniu) czy bardzo delikatne (problematyczne w pakowaniu i wysyłce).
Pamiętaj jednak o tym, co pisaliśmy wyżej na temat zwrotów w dropshippingu. Jeśli hurtownia ich nie przyjmuje, Ty musisz to robić. A w przypadku produktów wielkogabarytowych może się to okazać nie lada wyzwaniem. Weź to pod uwagę, jeżeli nie masz warunków do przechowywania zwracanych towarów!
Jakie produkty podlegają wysokiej marży w dropshippingu?
Marża nałożona na towary z hurtowni to podstawa Twoich zysków ze sprzedaży. Im wyższa, tym szybciej pokryjesz koszty prowadzenia swojej działalności i zaczniesz zarabiać.
Ze względu na to, że oferujesz produkty, które do Ciebie nie należą, kwestia marży w dropshippingu jest bardzo istotna. Postaraj się więc o wybór odpowiedniego asortymentu, takiego jak:
- towary trudno dostępne,
- produkty ze średniej półki cenowej,
- artykuły mniej znanych producentów (także w bardzo popularnych kategoriach),
- produkty hobbystyczne (np. gadżety z licencjami),
- towary z hurtowni, które dopiero zaczynają działać w dropshippingu.
Wszystkie powyższe kategorie powinny pozwolić Ci na nałożenie względnie wysokiej marży na produkty. Postaraj się znaleźć złoty środek pomiędzy niszą a wysokim popytem, tak aby zarabiać jak najwięcej na pojedynczej transakcji, a jednocześnie nie narzekać na brak klientów.
Co sprzedawać w dropshippingu – podsumowanie
Zastanawiając się nad tym, co najlepiej sprzedawać w dropshippingu, weź pod uwagę wszystkie kategorie produktów, które opisaliśmy powyżej.
Pamiętaj również o tym, że nie ma żadnej żelaznej zasady, która zagwarantuje Ci sukces w działalności tego typu. Bardziej niż to, co sprzedajesz, liczy się bowiem to, jak to robisz. Potrzebujesz ciekawego pomysłu, przemyślanego USP (cecha wyróżniająca Cię na tle konkurencji), zróżnicowanych kanałów sprzedaży i oczywiście atrakcyjnych działań marketingowych.
Musisz też dobrze się czuć z wybraną kategorią produktów. Trudno o sukces w sprzedaży, jeśli oferuje się konsumentom towar, o którym nic się nie wie. Warto więc trzymać się swoich zainteresowań i doświadczeń, aby zawsze służyć klientom pomocą i fachową radą!