Współpraca z hurtowniami – jak ją nawiązać?

0
826

Nawiązanie współpracy z hurtownią jest jednym z pierwszych kroków, jakie musisz wykonać podczas zakładania sklepu internetowego. Znalezienie kontrahenta oferującego produkty, które chcesz sprzedawać to dopiero początek! Sprawdzamy, gdzie szukać hurtowni do sklepu internetowego i na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy!

Jak zacząć współpracę z hurtownią?

Znalezienie strony internetowej hurtowni, z którą chcesz zacząć współpracę to dopiero początek! Przeglądając znajdujące się na niej informacje musisz wiedzieć, że:

  • Niektóre hurtownie wymagają rejestracji, by poznać oferowane produkty.
  • Część z hurtowni udostępnia asortyment bez podania jego cen. Te widoczne są po zarejestrowaniu.
  • Możliwa jest sytuacja, w której widzisz i produkty i ceny – wtedy możesz mieć pewność, że jest to oferta detaliczna. W celu uzyskania cen hurtowych konieczny jest kontakt z hurtownią.

Kolejną niezwykle ważną kwestią jest fakt, że to na Tobie spoczywa obowiązek uzgodnienia warunków współpracy z każdą hurtownią z osobna. Wykorzystywane przez Ciebie oprogramowanie do sklepu internetowego z pewnością posiada listę zintegrowanych hurtowni. Jest to jedynie informacja o istnieniu mechanizmu integracyjnego, a nie oferta wybranej hurtowni.

UWAGA! Przed zintegrowaniem swojego sklepu z wybraną hurtownią musisz uzgodnić z nią warunki współpracy! Obejmują one zarówno gotowość do podjęcia współpracy, jak i ceny, które często ustalane są indywidualnie.

Gdzie szukać hurtowni do sklepu internetowego?

Podczas wyboru dostawcy do sklepu internetowego nie możesz pozwolić sobie na skorzystanie z pierwszej lepszej oferty. Myśląc poważnie o sprzedaży zobowiązany jesteś do przeanalizowania:

  • szerokości asortymentu,
  • cen oraz możliwości uzyskania dalszych rabatów,
  • terminów dostawy,
  • polityki współpracy (niektóre z hurtowni wyróżniają się restrykcyjnym doborem e-sklepów, z którymi współpracują).

Do szukania hurtowni powinieneś przystąpić mając na uwadze wymienione kryteria. Nie licz, że dostaniesz asortyment na tacy. Sprzedawcy niechętnie dzielą się wypracowanymi przez lata kontaktami oraz sprawdzonymi producentami dobrze sprzedających się produktów. Dobrą praktyką jest sporządzenie listy wymagań, jakie masz wobec swojego przyszłego dostawcy. Pozwoli Ci to ustrukturyzować pytania zadawane poszczególnym firmom, a także ułatwi porównywanie złożonych ofert. Zobacz, gdzie szukać hurtowni do sklepu internetowego!

  • Lista zintegrowanych z oprogramowaniem hurtowni. Doskonałym przykładem jest strona Sky-Shop.pl dająca Ci dostęp do przeszło 250 hurtowni podzielonych na branże. Korzystając z listy w ciągu kilku chwil znajdziesz szereg potencjalnych dostawców.
  • Google. Dobrze wypozycjonowana hurtownia branżowa pojawi się po wpisaniu hasła „hurtownia odzieży” bądź „hurtownia motoryzacyjna” – wpisz to, czego aktualnie szukasz.
  • Grupy na Facebooku. Niejednokrotnie to właśnie tam ogłaszają się nie tylko hurtownie (także dropshippingowe), ale i producenci.
  • Strony internetowe dużych sklepów. Te niejednokrotnie prócz sprzedaży detalicznej decydują się na współpracę hurtową na warunkach opisanych w którejś z zakładek.
  • Targi branżowe odbywające się cyklicznie.

To, gdzie znajdziesz hurtownię do współpracy nie jest najważniejsze. W końcu kluczowym aspektem są warunki współpracy, jakie wynegocjujesz oraz jakość obsługi oferowanej przez kontrahenta.

Na co zwrócić uwagę nawiązując współpracę z hurtownią?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz własny magazyn, czy sprzedajesz w dropshippingu, istnieją kwestie, których nie możesz pominąć podczas nawiązywania współpracy z hurtownią. Wśród nich znajduje się:

  • Możliwość skorzystania z odroczonej płatności zwanej kredytem kupieckim.
  • Przygotowanie pliku XML lub CSV z asortymentem. To dzięki niemu zintegrujesz swój sklep z hurtownią i automatycznie pobierzesz dane.
  • Jakość udostępnionych danych (zdjęcia, opisy, parametry produktów). Korzystając z integratora z hurtowniami pobierasz dane z hurtowni do sklepu. Im lepiej zostaną przygotowane, tym mniej poprawek Cię czeka.
  • Możliwość obejrzenia towaru na miejscu.
  • Czy hurtownia sprzedaje detalicznie. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia sprzedaży w marketplaces oraz na Allegro. Sprawdź, jak bardzo oferowane Tobie ceny różnią się od tych występujących w detalu u hurtownika.

Prócz podstawowych kwestii warto zwrócić uwagę na aspekty dodatkowe takie jak: przydzielenie handlowca do sklepu internetowego bądź możliwość sprowadzenia towaru na życzenie.

Współpraca z hurtownią dropshippingową

Jako że hurtownia dropshippingowa odpowiada za bezpośrednie wysyłanie produktów do klientów zamawiających towar w Twoim sklepie, współpraca z nią przebiega nieco inaczej. Prócz wymienionych wcześniej kwestii, decydując się na współpracę z hurtownią dropshippingową zwróć uwagę na:

  • Warunki zwrotów i reklamacji. Standardowo za reklamację odpowiada hurtownia oferująca dropshipping, ale zwrotów nie ma obowiązku przyjmować. Coraz większa ilość hurtowni idzie jednak na rękę sklepom internetowym i przyjmuje zwroty do swojego magazynu. Znalezienie takiej hurtowni jest najlepszym rozwiązaniem – zwłaszcza jeśli zwroty rozliczane są przez korektę wystawionej wcześniej faktury.
  • Częstotliwość aktualizowania stanów magazynowych. Twoje oprogramowanie jest w stanie odświeżać dane aż 8 razy na dobę? Na nic się to nie zda jeśli hurtownia robi to raz dziennie! Zapytaj, jak często aktualizowane są dane w hurtowni dropshippingowej!
  • Możliwość skorzystania z własnej etykiety kurierskiej oraz dostępność przesyłek pobraniowych.
  • Sposób składania zamówień. Tu dostępny jest szeroki wachlarz rozwiązań – od zamówień mailowych przez autorskie panele służące do zamawiania produktów.
  • Rezerwacja towaru przed najwyższym sezonem sprzedażowym. Zdarza się, że niektóre hurtownie są w stanie rezerwować towar dla swoich najlepszych kontrahentów. Rezerwacja produktów chroni Cię przed niedostępnością towaru w chwili, gdy klienci są nim najbardziej zainteresowani.
  • Czas wysyłki towarów. Szczególnie korzystne jest podejmowanie współpracy z hurtowniami dropshippingowymi, które wysyłają zamówienia złożone przed 13:00 jeszcze tego samego dnia. Znacząco skraca to czas dostawy do klienta e-sklepu.

Przy prowadzeniu sprzedaży dropshippingowej znalezienie dobrej hurtowni okazuje się jeszcze bardziej istotne niż w momencie posiadania własnego magazynu. Po sprawdzeniu wszystkich wymienionych wyżej kwestii warto poszukać opinii na temat kontrahenta i zapoznać się nie tylko z komentarzami, ale także odpowiedziami hurtowni na zaistniałą sytuację.