Skąd brać towar do sklepu internetowego?

0
332
skąd brać towar do sklepu internetowego

Sklep internetowy jest działalnością, którą może prowadzić właściwie każdy. Jeśli wybierzesz odpowiedni model sprzedaży, nie potrzebujesz nawet dużego kapitału na start, a tym bardziej jakiejkolwiek infrastruktury.

Założenie własnego biznesu stało się tak łatwe jak nigdy wcześniej. Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z e-commerce zastanawia się jednak nad tym, skąd wziąć towar do sklepu internetowego. Poniżej zapoznasz się ze wszystkimi dostępnymi możliwościami!

Nie kupuj towaru – wybierz dropshipping!


Zacznijmy od rozwiązania, które najczęściej wybierają początkujący sprzedawcy. Dropshipping to model polegający na współpracy z hurtowniami, które zapewniają Ci dostęp do swojego asortymentu.

Zajmują się również wysyłką zamówień bezpośrednio do Twoich klientów. Sprawia to, że nie musisz inwestować w towar, zanim go sprzedasz, ani martwić się logistyką. Jako przedsiębiorca pozyskujesz po prostu klientów i utrzymujesz z nimi kontakt.

Taki model prowadzenia sklepu internetowego jest bardzo wygodny i opłacalny, zwłaszcza dla osób, które nie dysponują dużym kapitałem na start.

Owocną współpracę z hurtowniami dropshippingowymi możesz zapewnić sobie dzięki oprogramowaniu Sky-Shop, które gwarantuje integrację z dostawcami. Funkcja ta odpowiada za automatyczne zaciąganie danych dotyczących asortymentu hurtowni i przekazywanie im spływających do Ciebie zamówień.

👉 Dowiedz się: Gdzie szukać hurtowni do współpracy?

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Sprzedaż własnych wyrobów


Innym bardzo prostym sposobem pozyskiwania towaru do sklepu internetowego jest samodzielne wytwarzanie produktów. Mowa tu zarówno o rękodziele, jak i o plikach cyfrowych, których sprzedaż możesz prowadzić w sieci.

Najczęściej własnoręcznie wykonane artykuły oferują osoby robiące dobry użytek ze swoich warsztatów czy stolarni. Rosnącą popularnością cieszą się unikatowe elementy wyposażenia domu, oryginalna biżuteria czy ubrania szyte z ekologicznych materiałów.

Zauważ, jak wiele plusów ma sprzedaż własnoręcznie wytworzonych produktów. Po pierwsze Twoja marka nie jest zależna od jakiegokolwiek zewnętrznego dostawcy. Po drugie żadna firma konkurencyjna nie będzie oferowała dokładnie takiego samego asortymentu jak Ty. Co za tym idzie, nałożysz na swoje towary taką marżę, jaką tylko uznasz za stosowną.

W przypadku własnych wyrobów nie musisz dostosowywać się do rynku – możesz go samodzielnie tworzyć!

Zaopatrzenie sklepu internetowego w hurtowni


Jeśli zastanawiasz się, skąd brać produkty do sklepu internetowego, rozważ najpopularniejsze rozwiązanie, czyli zaopatrywanie się w hurtowniach.

To bardzo prosty system polegający na składaniu zamówień u zewnętrznych dostawców zgodnie z przewidzianym zapotrzebowaniem. Wielu sprzedawców decydujących się na takie zaopatrywanie swoich sklepów musi ręcznie wprowadzać każdy produkt na stronę, co zajmuje bardzo dużo czasu.

Ty możesz skorzystać z integracji Sky-Shop, dzięki której proces ten przebiegnie automatycznie. Synchronizację danych dotyczących asortymentu da się także wykonać na podstawie plików produktowych w formacie .xml lub .csv.

Oprogramowanie daje Ci możliwość zaopatrywania się w wielu hurtowniach jednocześnie, dzięki czemu stworzysz niepowtarzalną ofertę, idealnie dopasowaną do profilu działalności.

Pamiętaj, że z każdym dostawcą możesz ustalić indywidualny cennik, a duże zamówienia i terminowe płatności pozytywnie wpływają na Twoją pozycję negocjacyjną.

👉 Przeczytaj: Współpraca z hurtowniami – jak ją nawiązać?

Towar do sklepu internetowego prosto od producenta


Nabywanie towaru u źródła ma ogromną zaletę w postaci najniższych możliwych cen jego zakupu. Zaopatrując swój sklep u producenta artykułów, które oferujesz, płacisz stosunkowo niewiele za jedną sztukę, ale zazwyczaj i tak musisz sięgnąć głębiej do portfela.

Dlaczego? Ponieważ producent wymaga zazwyczaj inwestycji w kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy jednego artykułu. Sprzedaż na mniejszą skalę mu się po prostu nie opłaca.

Duża wartość inwestycji to nie jedyna wada takiego rozwiązania. Zanim kupisz tysiące sztuk jednego produktu, musisz zadbać o wydajne zaplecze magazynowe. Towar na pewno zajmie bowiem sporo miejsca.

Mało tego – może zalegać Ci na stanie przez bardzo długi czas. Jeśli nie masz pewności, że uda Ci się to wszystko w miarę sprawnie sprzedać, lepiej wybierz jakiś inny sposób pozyskiwania towaru do sklepu internetowego.

Sklep internetowy – skąd brać towar?


Każdy z wymienionych wyżej sposobów zaopatrywania sklepu internetowego ma swoje plusy i minusy. Jedne sprawdzą się lepiej w przypadku początkujących sprzedawców, inne pozwolą rozwijać biznes doświadczonym przedsiębiorcom.

Którąkolwiek metodę wybierzesz, pamiętaj o korzyściach, jakie może zagwarantować Ci inteligentne oprogramowanie do zarządzania działalnością e-commerce. To przede wszystkim wygodna integracja danych produktowych, ale też spore ułatwienie obsługi zamówień z różnych kanałów!