Wysokomarżowe produkty w dropshippingu

0
97
wysokomarżowe produkty w dropshippingu

Dropshipping stanowi bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które chcą zarabiać na handlu elektronicznym, ale nie zamierzają przeznaczać na tę działalność zbyt wiele czasu ani środków. Niestety wadą tego modelu jest spora konkurencja i ograniczone możliwości w zakresie polityki cenowej. Wielu sprzedawców szuka więc produktów wysokomarżowych, które pozwoliłyby im zmaksymalizować zyski. Jakie towary się do nich zaliczają?

Jak działa dropshipping?

Aby skompletować jak najbardziej opłacalny asortyment do swojego sklepu w dropshippingu, trzeba najpierw dobrze zrozumieć, na czym polega ten model biznesowy. Opiera się on mianowicie na ścisłej współpracy sprzedawcy z hurtownią, która w jego imieniu magazynuje, pakuje i wysyła towary. Przedsiębiorca oszczędza dzięki temu czas i uzależnia ponoszone koszty od faktycznych zysków.

Niestety dropshipping ma także swoje wady, ponieważ ze względu na specyfikę tego modelu logistycznego cenniki hurtowni mogą być mało atrakcyjne dla sprzedawców, a spora konkurencja nieraz uniemożliwia im ustalanie wysokich marż. Co więcej, raczej powinni oni unikać produktów, które często podlegają zwrotom i są trudne w magazynowaniu. Tylko nieliczne hurtownie zgadzają się bowiem przyjmować odsyłane przez klientów towary.

Jak szukać produktów wysokomarżowych w dropshippingu?

Znalezienie wysokomarżowych produktów w dropshippingu może wydawać się trudne, ale nie jest niemożliwe. Aby ułatwić sobie to zadanie, skorzystaj z następujących rozwiązań:

  • Przeprowadź analizę konkurencji – badając rywali w swojej branży, poznasz rynkowe ceny różnych produktów i ocenisz, na jakie przebicie możesz liczyć. Pamiętaj, aby sprawdzić pod tym kątem nie tylko liderów sprzedaży, ale też samych producentów i hurtownie.
  • Monitoruj popyt – jeśli szybko uda Ci się zidentyfikować produkty, które zaczynają cieszyć się popularnością, zyskasz możliwość ich sprzedaży po względnie wysokich cenach (przynajmniej do czasu, gdy dany trend zostanie też zauważony przez Twoją konkurencję).
  • Poszukaj niszy – chyba najłatwiejszym sposobem na ustalanie wysokich marż jest znalezienie dziedziny, która nie jest szczególnie popularna na rynku e-commerce. Musisz jednak uważać, aby nie postawić na produkty zbyt niszowe, ponieważ bardzo mała liczba klientów nie pozwoli Ci się utrzymać na rynku.
  • Określ potrzeby klientów – pamiętaj, że konsumenci są w stanie zapłacić więcej za produkty, które zostały dokładnie dopasowane do ich potrzeb. Badaj więc zachowania oraz preferencje potencjalnych klientów i personalizuj swoją ofertę.
  • Dbaj o wysoką jakość – w obliczu sporej konkurencji, na rynku e-commerce mogą obronić się wyłącznie najlepsze marki. Unikaj więc produktów wątpliwej jakości i stawiaj na solidne materiały oraz funkcjonalne rozwiązania, których wyższe ceny będziesz w stanie dobrze uzasadnić.

Dropshipping – produkty wysokomarżowe

Korzystając z powyższych wskazówek, możesz trafić na rozmaite produkty z wielu branż. Ze statystyk wynika jednak, że stosunkowo najwyższe marże charakteryzują artykuły z następujących kategorii:

  • Biżuteria – cieszy się dużą popularnością, rzadko podlega zwrotom i uznawana jest bardzo często za kategorię premium. Wszystko to sprawia, że różnica pomiędzy ceną nabycia towaru a ceną jego sprzedaży może być w przypadku biżuterii dość wysoka.
  • Produkty hobbystyczne – ich sprzedaż to jeden ze skutecznych sposobów na znalezienie niszy. Ludzie interesują się bowiem bardzo wieloma różnymi dziedzinami, a nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie na rynku.
  • Akcesoria i gadżety – są to produkty często nabywane w charakterze prezentów. Niejednokrotnie podlegają także personalizacji (np. koszulki z nadrukami), co stanowi dającą się wycenić wartość dodaną.
  • Zabawki i artykuły dziecięce – towary tego typu często cechują się wysokimi marżami, a popyt na nie ma wyjątkowo stały charakter (dodatkowo wzrasta w okresie bożonarodzeniowym). Zabawki znakomicie sprawdzają się więc jako asortyment sklepu w dropshippingu.
  • Produkty dla zwierząt – wraz z rosnącą świadomością w zakresie hodowania, wychowywania i pielęgnacji zwierząt, zwiększają się również możliwości sprzedawców w kwestii budowania ofert i ustalania marży. W tym przypadku dość łatwo znaleźć niszę, specjalizując się np. w akcesoriach dla określonych ras psów i kotów czy też w wyposażeniu akwariów i terrariów.

Jak zwiększyć marżę w dropshippingu?

Pamiętaj, że nawet jeśli zamierzasz sprzedawać w dropshippingu produkty spoza wymienionych wyżej kategorii, wciąż masz szansę na wypracowanie wysokich marż. W ich osiągnięciu pomoże Ci po pierwsze redukcja kosztów pozyskania towaru, a po drugie tworzenie wartości dodanej.

Aby obniżyć ponoszone wydatki, możesz na przykład postarać się o dostęp do progów rabatowych w hurtowni. Wielu dostawców oferuje bowiem swoje towary w bardziej atrakcyjnych cenach sprzedawcom, którzy osiągają wysokie obroty. Aby stworzyć dodatkową wartość dla klientów, warto natomiast uzupełnić swoją ofertę o takie usługi jak pakowanie na prezent czy dołączanie e-booków z poradnikami do zamówień. Postaraj się po prostu poszukać dobrego uzasadnienia dla wyższych cen. Nie bez znaczenia okażą się też oczywiście rozmaite triki sprzedażowe i właściwie dobrane działania marketingowe.

👉 Dowiedz się, jak zacząć dropshipping.

Produkty wysokomarżowe w dropshippingu – podsumowanie

Dropshipping może być opłacalnym pomysłem na biznes – na rynku znajdziesz wiele sklepów potwierdzających tę tezę. Aby odnieść sukces, prowadząc sklep w tym modelu, będziesz potrzebować jedynie odpowiednio zbudowanej oferty. Skorzystaj więc z naszych porad i zacznij zarabiać w e-commerce!