Koszty w dropshippingu

0
209
koszty w dropshippingu

Dropshipping jest innowacyjnym modelem, który pozwala początkującemu sprzedawcy zoptymalizować koszty prowadzenia sklepu internetowego. Umożliwia wejście na rynek bez dużego kapitału inwestycyjnego i minimalizuje ryzyko strat. Czy oznacza to jednak, że właściciel e-commerce’u nie ponosi żadnych wydatków? Takie stwierdzenie byłoby dalekie od prawdy. Właśnie dlatego w poniższym artykule przyglądamy się kosztom w dropshippingu!

Dropshipping – jakich kosztów NIE ponosisz?

Zanim zastanowimy się, jakie wydatki wiążą się z prowadzeniem sklepu w dropshippingu, zdefiniujmy koszty, których sprzedawca unika za sprawą tego nowoczesnego modelu logistycznego. Są to przede wszystkim:

  • Koszty asortymentu – w dropshippingu oferujesz swoim klientom towary, które fizycznie należą do hurtowni. Od dostawcy nabywasz je dopiero wtedy, gdy otrzymasz na nie zamówienie. Dzięki temu nie musisz inwestować w asortyment z góry, ograniczać swojej płynności finansowej i ponosić zbędnego ryzyka.
  • Opłaty za magazyn – składowaniem towarów w dropshippingu zajmują się współpracujące z Tobą hurtownie. Nie musisz więc najmować magazynu i ponosić kosztów jego utrzymania. To ogromne udogodnienie dla każdego przedsiębiorcy, który chce wejść na rynek e-commerce, dysponując ograniczonym kapitałem inwestycyjnym.
  • Wynagrodzenia pracowników – magazynowanie, pakowanie i wysyłka towarów to obowiązki spoczywające na barkach hurtowni dropshippingowych. Jako sprzedawca nie musisz martwić się procesem realizacji zamówień, a więc nie potrzebujesz personelu, który by się tym zajmował. Oszczędzasz na pensjach, ubezpieczeniach i innych świadczeniach pracowniczych.
  • Koszty pakowania zamówień – nie wydajesz pieniędzy na zakup akcesoriów i wyposażenia, niezbędnych do przygotowywania przesyłek (np. kartonów, wypełniaczy, taśm itd.).

👉 Dowiedz się, na czym dokładnie polega dropshipping:

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Koszty w dropshippingu – na jakie wydatki trzeba się przygotować?

Mimo wielu udogodnień i daleko idącej optymalizacji wydatków, prowadzenie sklepu w dropshippingu wiąże się też z pewnymi kosztami. Do najważniejszych należą:

Abonament oprogramowania sklepowego

Do prowadzenia dropshpingu niezbędne okaże się kompleksowe oprogramowanie, gwarantujące dostęp do takich funkcji jak:

  • integracje z hurtowniami (także dropshippingowymi) – dzięki którym automatycznie pobierzesz dane produktowe do sklepu i będziesz je na bieżąco aktualizować,
  • bramki płatności – zapewniające klientom szeroki wybór metod płatności,
  • integracje z dodatkowymi kanałami sprzedaży – umożliwiające realizację strategii omnichannel,
  • narzędzia marketingowe,
  • minisystem księgowy.

Dzięki platformie SaaS, jak Sky-Shop kilkoma kliknięciami utworzysz swój sklep w dropshippingu, połączysz go z wybranymi hurtowniami i ułatwisz sobie zarządzanie nim na co dzień. System pozwoli Ci też zautomatyzować proces sprzedaży, dzięki czemu oszczędzisz mnóstwo czasu. Koszt takiego narzędzia to zazwyczaj od kilkudziesięciu do stu kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

👉 Poznaj zalety platformy SaaS:

Akceptacja ciasteczek z kategorii statystyki, marketing jest wymagana do poprawnego działania materiału wideo z Youtube.

Zakup domeny

Każda strona w Internecie potrzebuje hostingu oraz domeny. Jeśli wybierzesz oprogramowanie abonamentowe, ten pierwszy element otrzymasz prawdopodobnie w pakiecie. Sam adres dla sklepu nie powinien Cię natomiast dużo kosztować. Zakupisz go nawet za kilkanaście złotych – im mniej rozpoznawalna nazwa, tym niższa cena. Pamiętaj też o konieczności odnawiania domeny co roku – jest to najczęściej wydatek nieprzekraczający 150 zł.

Koszty prowadzenia firmy

Prowadzenie sklepu w dropshippingu wiąże się najczęściej z koniecznością założenia własnej działalności gospodarczej. Hurtownie rzadko bowiem podejmują współpracę z osobami fizycznymi. Rejestrując firmę, musisz przygotować się na takie wydatki jak:

  • składki ZUS – przez pierwsze 2,5 roku prowadzenia działalności możesz korzystać z atrakcyjnych ulg, ale po tym czasie ZUS stanie się dość poważnym wydatkiem,
  • wynagrodzenie księgowej – jeśli zdecydujesz się na korzystanie z pomocy biura rachunkowego, każdego miesiąca będziesz płacić za jego usługi przynajmniej 200 zł,
  • koszty stałe działalności – takie jak np. dostęp do Internetu, administracja itp.

Pamiętaj, że większość z tych kosztów możesz odliczyć sobie od podatku dochodowego. Jego wysokość będzie uzależniona od Twoich przychodów.

Wydatki związane z kontrahentami

Hurtownie dropshippingowe zarabiają najczęściej po prostu na marżach. Niektórzy dostawcy mogą jednak nakładać na swoich klientów dodatkowe opłaty. Podpisując umowę z hurtownią, zwróć więc uwagę na takie usługi jak:

  • Dostęp do oferty – zdarza się, że hurtownie dropshippingowe pobierają opłaty (jednorazowe bądź cykliczne) za udostępnianie klientom pliku XML z danymi produktowymi.
  • Pakowanie zamówień – niektóre hurtownie dropshippingowe traktują pakowanie produktów jako dodatkową usługę, za którą naliczana jest opłata.
  • Wybór innego kuriera – jeśli korzystanie z usług kurierskich zapewnianych przez hurtownię dropshippingową okaże się dla Ciebie nieopłacalne, podpisz umowę z zewnętrznym przewoźnikiem. Pamiętaj jednak, że takie rozwiązanie wiąże się z koniecznością stosowania własnych etykiet kurierskich, za które hurtownia może pobierać opłaty.
  • Obsługa zwrotów – jeśli nie masz odpowiednich warunków, aby magazynować odsyłane przez klientów produkty, zdecyduj się na współpracę z dostawcą, który będzie przyjmował zwroty. Pamiętaj, że może on naliczać za to dodatkową opłatę.

Zauważ, że większości wymienionych wyżej wydatków można uniknąć, wybierając do współpracy odpowiednią hurtownię dropshippingową.

Budżet marketingowy

Choć wydatki na reklamę mają charakter opcjonalny, to z pewnością pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i przyspieszyć rozwój sklepu. Jeśli tylko właściwie dobierzesz działania marketingowe, koszty te szybko się zwrócą. W dropshippingu możesz inwestować między innymi w:

  • reklamy Google Ads i Facebook Ads – pozwalające szybko dotrzeć do ściśle sprecyzowanych grup odbiorców,
  • działania w social media – służące budowaniu społeczności wokół marki,
  • pozycjonowanie sklepu – zapewniające długofalowy ruch organiczny na stronie,
  • publikacje sponsorowane – wspierające kreowanie wizerunku eksperta w danej branży.

Oczywiście jeżeli ograniczasz się do sprzedaży np. na Allegro, wydatki na marketing będą praktycznie zerowe.

Koszty w dropshippingu – podsumowanie

Przyglądając się bliżej opisanym w tym artykule wydatkom, można zaryzykować stwierdzenie, że w dropshippingu musisz płacić jedynie za oprogramowanie sklepowe, domenę i ZUS. Wszystkich pozostałych kosztów możesz uniknąć, stawiając na współpracę z właściwymi hurtowniami. Zainwestuj więc w dobrą platformę e-commerce i wybierz dostawców, którzy pozwolą Ci zoptymalizować budżet Twojego sklepu!