Jak wybrać najlepszą platformę sprzedażową B2B?

0
571
platforma sprzedażowa b2b

Sprzedaż B2B obejmuje transakcje odbywające się pomiędzy firmami. Może zachodzić pomiędzy producentem a dystrybutorem lub dystrybutorem a sklepem. Im większe jest zainteresowanie klienta końcowego danym towarem, tym bardziej rośnie popyt w hurtowniach.

Zastanawiając się nad biznesem w e-commerce, warto więc wziąć pod uwagę segment B2B. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę podczas wyboru platformy sprzedażowej w takim przypadku!

Jak założyć hurtownię internetową?


Zacznijmy od tego, czym właściwie jest hurtownia internetowa i jak otworzyć działalność B2B. To biznes, który z organizacyjnego punktu widzenia niewiele różni się od prowadzenia zwykłego sklepu w sieci. Inna będzie po prostu skala przedsięwzięcia.

Zakładając internetową hurtownię, należy zwrócić uwagę na takie aspekty jak:

  • kontakt z producentami w celu zminimalizowania liczby pośredników,
  • numer PKD dla hurtowni internetowej (podstawowy kod to 46.1),
  • umowa z firmą kurierską (niezbędna zwłaszcza w modelu dropshippingu),
  • magazyn,
  • konieczność odprowadzania VAT-u (z którego zwolnione są sklepy internetowe osiągające obrót roczny poniżej 200 000 zł),
  • wybór platformy B2B.

W tym artykule skupimy się na ostatniej kwestii, ponieważ w przypadku prowadzenia hurtowni internetowej platforma B2B będzie Twoim głównym narzędziem pracy.

Czym kierować się podczas wyboru platformy sprzedażowej B2B?


Funkcje dostępne na wybranej przez Ciebie platformie B2B będą miały bezpośredni wpływ na wygodę obsługi i sprawność Twoich działań. Postaw więc na oprogramowanie sklepowe wyposażone w moduł B2B – jak np. platforma e-commerce Sky-Shop.

Dzięki temu zyskasz możliwość swobodnego zarządzania sprzedażą zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i firm. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru takiej platformy?

1. Integracja z systemem ERP

Systemy ERP (Enterprise resource planning) służą do zarządzania zasobami firmy i stanowią absolutnie podstawowe centrum dowodzenia w przypadku hurtowni internetowych.

Pozwalają na planowanie stanów magazynowych i dostaw, a także na kontrolę opłacalności sprzedaży każdego produktu. Z tego względu, wybierając platformę B2B, upewnij się, że posiada ona integracje z systemami ERP.

Jeżeli postawisz na platformę Sky-Shop, będziesz mógł korzystać z gotowych integracji z najpopularniejszymi systemami ERP takimi, jak Comarch ERP, Subiekt GT, Enova365 i wieloma innymi!

2. Kontrola dostępności hurtowni

Hurtownia internetowa powinna być dostępna wyłącznie dla klientów B2B. Musisz więc zapewnić sobie kontrolę nad informacjami, które udostępniasz. Do wyboru masz 3 możliwości:

  • Hurtownia otwarta – po wejściu na stronę każdy widzi wszystkie produkty oraz ich ceny.
  • Hurtownia półotwarta – stanowi swego rodzaju katalog produktów, ceny nie są widoczne.
  • Hurtownia zamknięta – aby zobaczyć produkty i ich ceny, trzeba zalogować się do systemu.

Twoja platforma B2B powinna więc pozwalać na łatwe przełączanie powyższych wariantów z poziomu panelu administracyjnego.

3. Autoryzacja konta

Autoryzacja konta ma szczególne znaczenie dla sprzedawców, oferujących bardzo trudno dostępne produkty lub chroniących swoją strategię cenową przed konkurencją.

Dzięki tej funkcji możesz udostępnić swój asortyment tylko najlepszym kontrahentom. Osoby logujące się do systemu muszą bowiem zostać przez Ciebie zatwierdzone.

4. Grupy rabatowe

Grupy rabatowe dla hurtowni B2B to jedno z najbardziej przydatnych udogodnień platformy sprzedażowej. Pozwalają mianowicie na ustalenie różnych warunków rabatowych dla różnych klientów.

W efekcie powstają progi, po osiągnięciu których zaopatrujący się u Ciebie sklep może liczyć na obniżki cen.

Dobre platformy B2B umożliwiają nawet tworzenie zaawansowanych grup rabatowych, w który znaczenie ma nie tylko wartość złożonych zamówień, ale także inne kwestie – takie jak na przykład czas, w jakim wymagany limit został osiągnięty. Jest tak w przypadku platformy Sky-Shop.

5. Łączenie sprzedaży hurtowej i detalicznej

Co ważne, korzystanie z modułu B2B, dostępnego na dobrej platformie sprzedażowej, nie oznacza konieczności rezygnacji z transakcji detalicznych. Sklep, dostępny na co dzień w formie B2C, może zamienić się w hurtownię dla firm w wyniku logowania.

Oprogramowanie powinno pozwalać także na wyświetlanie różnych cen: brutto – dla klienta detalicznego – i netto – dla sklepów.

6. Oferta w formacie XML/CSV

Pliki XML lub CSV zawierające całą ofertę Twojej hurtowni to jedno z najważniejszych narzędzi dla zaopatrujących się u Ciebie sprzedawców. Aby mogli oni aktualizować swoje dane produktowe, potrzebują szybkiego i łatwego dostępu do informacji o Twoim asortymencie.

Platforma B2B, która umożliwia wygenerowanie takiego pliku, pozytywnie wpłynie na komfort pracy wielu osób. Jak łatwo się domyślić, zdecydowanie zachęci to nowych kontrahentów do współpracy z Tobą.

Jaką platformę sprzedażową dla B2B wybrać?


Znasz już kryteria, którymi warto kierować się podczas wyboru platformy sprzedażowej dla hurtowni internetowej. Segment B2B wymaga systemu, który pozwala na wygodne i skuteczne zarządzanie ogromnym asortymentem, a przy okazji ułatwia utrzymywanie pozytywnych relacji z kontrahentami.

Wszystkie wymienione w tym artykule udogodnienia dostępne są w Sky-Shop. To oprogramowanie służące do prowadzenia sprzedaży internetowej, które dzięki modułowi B2B świetnie sprawdza się także w przypadku hurtowni!