Co to jest dropshipping? Poradnik

0
413
co to jest dropshipping

Dropshipping to nowoczesny model sprzedaży internetowej, przeznaczony przede wszystkim – ale nie tylko – dla początkujących przedsiębiorców. Dzięki niemu na rynek może wejść praktycznie każdy – także osoby nieposiadające dużych oszczędności.

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem działalności e-commerce, koniecznie dowiedz się, jak działa dropshipping! To prosty i skuteczny sposób na rozkręcenie własnego biznesu.

Co to jest dropshipping?


Model dropshippingu polega na współpracy z hurtowniami, które wyręczają właściciela sklepu internetowego w magazynowaniu i wysyłce towaru. Dzięki temu sprzedawca nie musi nawet inwestować we własny asortyment, ponieważ płaci dostawcy dopiero w momencie, gdy klient złoży zamówienie.

Takie rozwiązanie w oczywisty sposób eliminuje ryzyko inwestycyjne. Przedsiębiorca nie musi obawiać się, że zakupiony przez niego towar będzie zalegał mu na stanie, powodując straty. Nie potrzebuje również powierzchni magazynowej, pracowników ani usług firmy kurierskiej. O wszystkie te obszary dbają współpracujące z nim hurtownie.

Dzięki temu sprzedażą internetową mogą zajmować się nawet osoby, które nie posiadają dużego kapitału początkowego. Prowadzenie działalności e-commerce w modelu dropshipingowym wymaga jedynie ponoszenia kosztów w postaci comiesięcznych składek ZUS i opłat za oprogramowanie do zarządzania sprzedażą w sieci.

W przypadku ubezpieczenia przez pierwsze 2,5 roku możesz liczyć na bardzo atrakcyjne ulgi, a ceny abonamentu przykładowej platformy SaaS (Sky-Shop) zaczynają się już od 49 zł miesięcznie.

Jak działa dropshipping w praktyce?


Bezproblemowe jest nie tylko założenie działalności e-commerce w dropshippingu, ale także jej bieżące prowadzenie. Jedyne zadanie sprzedawcy polega na prowadzeniu działań marketingowych sklepu, pozyskiwaniu klientów i utrzymywaniu z nimi kontaktu.

Wszystkimi kwestiami produktowymi zajmują się mianowicie hurtownie.

W praktyce cały proces sprowadza się więc do bardzo prostego schematu:

  1. Pozyskujesz klienta, który składa zamówienie w Twoim sklepie internetowym i opłaca je.
  2. Przekazujesz zamówienie do hurtowni i płacisz za towar.
  3. Hurtownia w Twoim imieniu wysyła produkt do kupującego.
  4. Przesyłasz klientowi paragon lub fakturę.
  5. Osiągasz zysk w postaci marży nałożonej na produkt.

Pełnisz zatem funkcję pośrednika, który może rozwijać własną markę i skupiać się na jej promocji. Dzięki temu, że w obsłudze zamówień wyręczają Cię hurtownie, oszczędzasz bowiem sporo czasu i pieniędzy.

co to jest dropshipping

Gdzie prowadzić sprzedaż w dropshippingu?


Dropshipping to tylko pewien model logistyczny. Aby z niego skorzystać, potrzebujesz jednak odpowiedniej przestrzeni. Do wyboru masz dwie opcje, czyli własny sklep internetowy oraz platformy zakupowe. Oba te rozwiązania niosą ze sobą istotne korzyści, toteż warto połączyć ich zalety.

Sklep internetowy daje większe możliwości rozwoju marki i pozwala Ci zachować cały zysk dla siebie. Osobiście decydujesz o marżach, tworzysz własny regulamin i stosujesz dowolne narzędzia marketingowe. Marketplace’y, a zwłaszcza Allegro, dają Ci jednak dostęp do ogromnej bazy klientów, świetnego pozycjonowania ofert i bezkonkurencyjnej renomy serwisu.

Warto więc skorzystać z oprogramowania SaaS, które pozwala wygodnie połączyć oba te kanały sprzedaży, jednocześnie integrując je z hurtowniami dropshippingowymi.

Przykładem takiej platformy jest Sky-Shop, współpracujący z ponad 150 dostawcami działającymi w tym modelu. Oprogramowanie umożliwia szybkie i łatwe pobieranie danych produktowych z hurtowni oraz automatyczne aktualizowanie cen towarów i ich stanów magazynowych.

Co ważne, istnieje także możliwość automatycznego wysyłania zamówień do wybranych hurtowni.

Nie musisz robić tego własnoręcznie – jako sprzedawca zajmujesz się tylko pośredniczeniem między klientami a dostawcami, wykorzystując w tym celu jeden intuicyjny panel administracyjny Sky-Shop.

integracja z hurtowniami sky-shop

Dla kogo przeznaczony jest dropshipping?


Choć dropshipping to bez wątpienia bardzo wygodny model, nie każdy w pełni doceni jego potencjał. Jest on bowiem przeznaczony przede wszystkim dla początkujących sprzedawców, którzy chcą sprawdzić, jakie towary sprzedają się najlepiej.

Skorzystają z niego również osoby pracujące na etacie i poszukujące dodatkowego źródła dochodu. Jest to w końcu praca, którą można wykonywać w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca na świecie.

Doświadczeni sprzedawcy mogą mieć mniejsze uznanie dla dropshippingu, ale i oni zrobią z niego niezły użytek. W chwili, gdy zdecydują się poszerzyć swój asortyment, przydadzą im się towary, których nie trzeba kupować w ciemno ani magazynować. Bogatsza oferta pozwoli im bowiem zatrzymać klientów.

Z jakimi hurtowniami współpracować?


Pamiętaj, że o sukcesie w sprzedaży dropshipipngowej zadecyduje jakość współpracy między Tobą a wybranymi przez Ciebie hurtowniami. Zanim podpiszesz z nimi jakiekolwiek umowy, upewnij się więc, że spełniają Twoje kluczowe wymagania.

Sprawdź, czy ich asortymenty zostały szczegółowo i atrakcyjnie opisane, zweryfikuj regulaminy, a także zorientuj się, czy dostawcy przyjmują zwroty od kupujących.

Bardzo duże znaczenie będą miały dostępne formy dostawy. Sprawdź, z jakimi firmami kurierskimi współpracują hurtownie, i oceń, czy opcje te spełnią oczekiwania Twoich klientów. Pamiętaj, że drogą indywidualnych ustaleń z poszczególnymi dostawcami możesz wprowadzić wiele udogodnień do całego systemu!

👉 Dowiedz się, na co zwracać uwagę podczas współpracy z hurtowniami. 

Wykorzystaj potencjał dropshippingu!


Jak widzisz, dropshipping niesie ze sobą całe mnóstwo korzyści, które znacznie ułatwiają sprzedawcom wejście na rynek e-commerce. Ty również załóż działalność w tym modelu, a w mgnieniu oka zaczniesz rozwijać swoją markę, osiągając sukcesy w biznesie.