Gotowe integracje z hurtowniami. Hit czy kit?

0
882
gotowe integracje z hurtowniami

Systemy do sklepów internetowych chwalą się posiadaniem gotowych integracji z hurtowniami, dzięki którym przygotowanie e-sklepu oraz obsługa sprzedaży staje się łatwiejsza i mniej czasochłonna. Czas sprawdzić, czy oferowane rozwiązanie to hit czy kit! Sprawdzamy, czy korzystanie z gotowego integratora sklepu z hurtownią to dobry pomysł.

Na czym polega gotowa integracja z hurtownią?


W telegraficznym skrócie można powiedzieć, że integracja sklepu z hurtownią jest mechanizmem umożliwiającym automatyczny import i aktualizację danych. W przypadku gotowej integracji funkcja jest już wbudowana w oprogramowanie i wystarczy ją uruchomić, a więc nie trzeba czekać kilku tygodni na stworzenie połączenia między kontrahentem a właścicielem sklepu internetowego.

Integracje dostępne na rynku różnią się między sobą zakresem dostępnych funkcji. Po analizie funkcjonowania mechanizmów często okazuje się, że najtaniej wcale nie oznacza najlepiej, ponieważ koszty ponoszone przy braku automatyzacji są wyższe niż cena zaawansowanego narzędzia. Dobra, gotowa integracja z hurtownią musi posiadać:

  • Możliwość wyboru aktualizowanych danych. Jest to szczególnie istotne przy tworzeniu autorskich opisów produktów bądź zdjęć. W końcu chcesz aktualizować stan magazynowy i ceny, a nie powracać do opisów dostarczonych przez hurtownię.
  • Funkcję pobierania wybranych produktów (ze względu na cenę, kategorię, producenta, całego drzewa kategorii).
  • Wybór tego, co ma się zdarzyć po usunięciu produktu przez hurtownię np. usunięcie go ze sklepu.
  • Usuwanie bądź ignorowanie podatku VAT doliczanego do produktów.
  • Zaawansowane reguły marż oraz ich priorytety. To dzięki nim ceny na towary niektórych producentów będą wyższe, podczas gdy inni pozostaną w atrakcyjnych cenach.
  • Zaokrąglanie cen do pełnej kwoty.
  • Blokowanie pobierania produktów bez zdjęć, żeby sklep wyglądał profesjonalnie.
  • Oznaczania towarów jako nowość.

Szczególną uwagę musisz zwrócić także na częstotliwość aktualizacji danych z hurtowni. Im częściej, tym lepiej. W rzeczywistości integrator aktualizujący informacje 8 razy na dobę jest wystarczający, ponieważ niewiele z hurtowni decyduje się na częstsze uzupełnianie danych w swoim systemie.

Pamiętaj, że przed wyborem częstotliwości aktualizacji możesz zapytać dostawcę o to, jak często wykonuje aktualizacje u siebie. Dzięki temu dobierzesz funkcje gotowej integracji z hurtownią do swoich potrzeb i nie przepłacisz!

Gdzie szukać gotowych integracji z hurtowniami?


Gotowe integracje z hurtowniami znajdują się na liście zintegrowanych hurtowni udostępnianej przez dostawcę oprogramowania sklepu internetowego. Zdecydowana większość systemów decyduje się na podzielenie dostępnych niemalże natychmiastowo kontrahentów ze względu na:

  • możliwość sprzedaży dropshippingowej,
  • branżę.

Podobną listę hurtowni znajdziesz także w panelu administracyjnym sklepu, do którego uzyskasz dostęp nie tylko po wykupieniu abonamentu, ale także podczas korzystania z bezpłatnej, 14-dniowej wersji testowej e-sklepu.

Ciekawostkę stanowi fakt, że nie każdy może zobaczyć wszystkie gotowe integracje z hurtowniami. Szukanie ich na stronie bądź w panelu na nic się nie zda jeśli dostawca systemu (np. Sky-Shop.pl) wykonuje integracje indywidualne. W takim przypadku integrator z wybraną hurtownią widoczny jest jedynie dla osoby, która zleciła jego wykonanie.

Co ważne, choć hurtownia niewidoczna jest na stronie głównej, nie oznacza to, że z przygotowanej wcześniej integracji może korzystać wyłącznie jeden sklep internetowy. Integrator zostanie Ci udostępniony jeśli samodzielnie odszukasz taką hurtownię i poprosisz dostawcę o jej zintegrowanie – wtedy zamiast czekać 14 dni na stworzenie nowego mechanizmu, funkcje dotychczas niedostępne zostaną natychmiast włączone.

Korzystanie z gotowej integracji a konkurencja


Wśród niektórych sprzedawców gotowe integracje uznawane są za gorsze od tych wykonywanych dla każdego sklepu korzystającego z oprogramowania typu open source indywidualnie. Argumenty przytaczane w dyskusji to przede wszystkim to, że z asortymentu hurtowni udostępnionej na stronie internetowej platformy SaaS korzysta wielu sprzedawców. Trudno się z tym nie zgodzić, ale kwestia konkurencji nie jest tu taka oczywista! Dlaczego?

  • To, że kontrahent znajduje się na liście integracji nie oznacza, że podejmuje współpracę z każdym sklepem, jaki korzysta z oprogramowania.
  • Hurtownie ustalają indywidualne ceny dla poszczególnych e-sklepów.

To jednak nie koniec! Oprogramowanie Sky-Shop.pl umożliwia wykonanie indywidualnej integracji z hurtownią na życzenie klienta. Dzięki skorzystaniu z możliwości zyskujesz:

  • Pełne wsparcie i rozwój integratora z hurtownią. Twój sklep natychmiast wykorzystuje nowości wprowadzone do systemu – nie stoisz w miejscu!
  • Pewność, że konkurencja nie trafi na Twojego dostawcę wprost ze strony internetowej platformy sklepowej.

Gotową integrację z hurtownią można śmiało uznać za hit na rynku e-commerce, zwłaszcza jeśli wykorzystasz możliwość ograniczenia widoczności dla pozostałych firm działających na rynku. Pełen support oraz dbałość o rozwój systemu zmniejszy ilość czasu oraz pieniędzy inwestowanych w poszerzanie funkcji sklepu, który byłby wykonywany od podstaw!