Wiele hurtowni a jedno zamówienie w dropshippingu – jak sobie z tym radzić?

0
471
wiele hurtowni a jedno zamówienie w dropshippingu

Dropshipping daje Ci możliwość podjęcia współpracy z dowolną liczbą hurtowni. Taki model biznesowy ma wiele zalet, a najważniejszą wydaje się budowa oryginalnego asortymentu, który wyróżni Cię na tle konkurencji. Pewną komplikacją może okazać się jednak sytuacja, w której klient złoży zamówienie na produkty pochodzące od różnych dostawców. Będzie spodziewał się wówczas jednej przesyłki z Twojego sklepu, a otrzyma ich prawdopodobnie kilka. Jak radzić sobie w takich przypadkach?

Wiele hurtowni a wysyłka w dropshippingu

Dropshipping polega między innymi na przeniesieniu podstawowych obowiązków logistycznych na hurtownie, które zaopatrują sklep w towar. Jeśli klient złoży więc zamówienie na Twojej stronie e-commerce, zostanie ono zrealizowane nie przez Ciebie, a przez dostawcę. Kupujący nie będzie nawet wiedział, że to nie Ty zajmujesz się skompletowaniem i wysyłką paczki.

Zmieni się to oczywiście, kiedy klient zdecyduje się na zakup kilku produktów w Twoim sklepie internetowym. Jeśli będą one pochodziły z asortymentów różnych hurtowni, realizacją zamówień zajmie się paru dostawców. Oznacza to, że kupujący otrzyma więcej niż jedną paczkę, a łączny koszt dostawy znacząco wzrośnie.

Do takich sytuacji może dochodzić przede wszystkim wtedy, gdy:

  • handlujesz bardzo tanim asortymentem, co zachęca klientów do zamawiania większej liczby produktów,
  • korzystasz ze strategii cross-sellingu, a produkty komplementarne pochodzą z ofert innych hurtowni niż te zamawiane przez klientów.

Bez względu na przyczyny łączenia zamówień, ich obsługa wymaga od Ciebie szczególnej uwagi. Czytaj więc dalej, aby dowiedzieć się, jak postępować w takich sytuacjach.

Dowiedz się, jak nawiązać współpracę z hurtownią 👇

Jak radzić sobie z wysyłką w dropshippingu, gdy klient zamawia z kilku hurtowni na raz?

Aby poradzić sobie z obsługą zamówień łączonych, zachowując pozytywny wizerunek i zyskując gwarancję satysfakcji klienta, możesz korzystać z kilku sprawdzonych rozwiązań:

Sumuj koszty wysyłki

Aby nie ponosić zbędnych kosztów obsługi zamówień, możesz je w całości przenieść na klienta. W takim modelu zapłaci on za dostawę wszystkich przesyłek. Wystarczy uprzedzić go o tym, że są one nadawane z różnych magazynów. Pamiętaj jednak, że konieczność poniesienia większych kosztów może go zniechęcić do zakupów i sprawić, iż porzuci koszyk.

Takie rozwiązanie wydaje się sensownym podejściem, jeśli zaopatrujesz się w 2 hurtowniach dropshippingowych, a koszty dostawy nie przekraczają 11 – 14 zł w żadnej z nich.

Wybierz wyższą kwotę wysyłki

Inną strategią, z której możesz skorzystać, jest obciążenie klienta najwyższym kosztem dostawy. Oznacza to, że jeśli zamawia on na przykład produkty z 3 różnych hurtowni, zapłaci wyłącznie za najdroższą przesyłkę. Pozostałe wydatki poniesiesz osobiście. Aby uniknąć strat, postaraj się je po prostu doliczyć do ceny towarów. W takim przypadku klienta raczej nie odstraszą koszty dostawy.

Z tego rozwiązania możesz skorzystać wtedy, gdy zamówienie obejmuje produkty z jak najmniejszej liczby hurtowni. Im więcej przesyłek, tym wyższe koszty bowiem poniesiesz.

Kompletuj zamówienia osobiście

Niektórzy sprzedawcy decydują się też na kompletowanie przesyłek we własnym zakresie. Zamawiają oni wówczas wszystkie niezbędne produkty do siebie, a następnie tworzą z nich jedną przesyłkę. Klient nie ponosi więc dużych kosztów i nie nabiera żadnych podejrzeń co do tego, kto obsługuje zamówienia. Niestety z punktu widzenia sprzedawcy takie rozwiązanie nie ma większego sensu. Dlaczego?

  • Nie dość, że ponosisz koszty przesyłek z poszczególnych hurtowni, to musisz dodać do nich jeszcze cenę wysyłki towaru do klienta. Albo narażasz się zatem na bardzo duże wydatki, albo obciążasz nimi kupującego, co zniechęca go do finalizacji transakcji.
  • Łączny czas dostawy zamówienia znacząco się wydłuża. W negatywny sposób wpływa to oczywiście na doświadczenia klienta.
  • Dropshipping traci sens, ponieważ zamiast oszczędzać czas i pieniądze, osobiście zajmujesz się logistyką. Taki model przestaje się więc różnić od tradycyjnej sprzedaży.

Kilka hurtowni dropshippingowych a konta Allegro

Prowadząc sprzedaż na Allegro, możesz założyć w serwisie kilka kont z użyciem tych samych danych firmowych. Takie rozwiązanie jest całkowicie legalne i pozwala usprawnić obsługę zamówień w dropshippingu.

Jak podejść do kwestii zakładania kilku kont na Allegro w przypadku współpracy z różnymi hurtowniami dropshippingowymi? Do wyboru masz dwa rozwiązania:

Jedno konto na Allegro do obsługi zamówień z różnych hurtowni

Jak się zaraz przekonasz, takie podejście ma niewielki sens. Mimo że ze względu na kompleksowy i spójny charakter daje Ci ono nieco większe możliwości w zakresie kreowania marki, to niesie ze sobą poważne zagrożenia. Mowa przede wszystkim o:

  • ryzyku pojawienia się produktów z kilku hurtowni w jednym zamówieniu,
  • dezorientacji klienta, który w ofercie jednego sklepu widzi skrajnie różne kategorie produktów.

Oddzielne konta Allegro do obsługi zamówień z różnych hurtowni

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem wydaje się założenie kilku kont Allegro i przypisanie każdego z nich do asortymentu innej hurtowni dropshippingowej. W taki sposób zyskujesz pewność, że żaden klient nie zamówi towarów od paru dostawców w jednej przesyłce. Kupujący będą mieli zatem słuszne wrażenie, że nabywają produkty z różnych źródeł. Nie powinny ich zatem dziwić wyższe koszty dostawy.

Jeśli na każdym profilu oferujesz klientom produkty z różnych branż, budujesz też sobie profesjonalny wizerunek, ponieważ specjalizujesz się w określonych dziedzinach. Unikasz skojarzeń z wielobranżowym marketem, którego właściciel nie wie nawet, co ma w swojej ofercie.

Pamiętaj jednak, że posługiwanie się kilkoma kontami Allegro wymaga od Ciebie większych starań w zakresie budowy zaufania do marki. Wszelkie komentarze, oceny i inne wyznaczniki jakości musisz bowiem zdobywać oddzielnie w każdym profilu.

👉 Poznaj najlepsze hurtownie dropshipping dla Twojego sklepu internetowego.

Wiele hurtowni a jedno zamówienie w dropshippingu – podsumowanie

Współpraca z kilkoma hurtowniami dropshippingowymi może okazać się dla Ciebie bardzo korzystna. Pamiętaj jednak, że takie rozwiązanie stawia przed Tobą wyzwania związane z podwyższonymi kosztami dostawy i budową wizerunku marki. Aby sobie z nimi poradzić, zrób więc dobry użytek z opisanych wyżej metod!