Dropshipping to nowoczesny model sprzedaży internetowej, który pozwala wejść na rynek początkującym przedsiębiorcom. Umożliwia prowadzenie działalności e-commerce bez kapitału na zakup towaru, bez zaplecza magazynowego i bez konieczności osobistej wysyłki zamówień.
Wszystkie te obowiązki biorą na siebie hurtownie, z którymi współpracujesz. Tobie pozostaje jedynie pozyskiwanie klientów i kontakt z nimi. Aby cały ten system działał tak, jak powinien, należy zwrócić szczególną uwagę na wybór dostawców i relacje z nimi.
Dowiedz się więcej na ten temat!
Spis treści artykułu
Warunki zwrotów i reklamacji w hurtowni dropshipping
Tylko nieliczne hurtownie dropshippingowe przyjmują zwroty od klientów. Towar powraca wówczas do magazynu dostawcy, gdzie czeka na kolejnego klienta, który kupi go w Twoim sklepie. Mimo że nie odzyskujesz pieniędzy – bo hurtownia zatrzymuje je na poczet przyszłych zamówień – to i tak jesteś w dobrej sytuacji. Nie musisz bowiem osobiście przechowywać zwróconych produktów, co mogłoby być przecież bardzo trudne bez odpowiedniego zaplecza magazynowego.
We współpracy z hurtowniami zwracaj więc uwagę na to, czy przyjmują one zwroty. Jeśli nie – co jest bardzo prawdopodobne – musisz wziąć ten obowiązek na siebie! Sprawdzaj także warunki ewentualnych reklamacji. W większości przypadków nie będzie to żaden problem, ale szczegóły należy ustalać z każdym dostawcą indywidualnie.
👉 Przeczytaj także: Czy hurtownia dropshippingowa przymuje zwroty?
Z usług jakich kurierów będę korzystał?
Pamiętaj, że dla klienta docelowego bardzo ważną kwestię stanowi szybkość i jakość dostawy. Dlatego przed podjęciem współpracy z jakąkolwiek hurtownią, upewnij się, czy ma ona własnych kurierów, czy korzysta z usług zewnętrznej firmy.
Sprawdź również, jakie koszty w związku z tym będziesz ponosić. Zawsze warto ustalić z dostawcą także to, czy możesz realizować wysyłkę za pośrednictwem innego – wybranego przez siebie – kuriera.
Przy okazji ustalania warunków dostawy zwróć też uwagę na to, czy hurtownia wysyła paczki Allegro Smart. Jest to obecnie jeden z najpopularniejszych programów zachęcających użytkowników tego serwisu do zakupów. Prowadząc dropshipping w Allegro, możesz korzystać ze Smart pod warunkiem, że dostawca pozwoli Ci na używanie specjalnych etykiet.
Czy mogę otrzymać kredyt kupiecki i rabaty
Kredyt kupiecki polega na odroczeniu płatności za towar, który hurtownia wysłała do Twojego klienta. Rachunek możesz uregulować więc wtedy, kiedy otrzymasz pieniądze od kupującego. To bardzo wygodne rozwiązanie pozwalające na utrzymanie stałości wysyłki bez konieczności posiadania dużego kapitału inwestycyjnego. Dostawcy zazwyczaj udzielają takich kredytów bezpłatnie i bez kosztów obsługi.
Nawiązując współprace z hurtowniami, upewniaj się zatem, czy możesz liczyć na kredyt kupiecki. Przeważnie otrzymasz go pod warunkiem dotychczasowego regulowania wpłat w terminie. Na decyzję dostawcy wpływ może mieć także długość Waszej współpracy oraz wysokość obrotów.
👉 Dowiedz się więcej: Ceny w hurtowniach dropshippingowych. Jak je obniżyć?
Synchronizacja danych
Elementem kluczowym dla sukcesu w dropshippingu jest synchronizacja danych hurtowni z danymi w Twoim sklepie internetowym czy na Allegro. Chodzi między innymi o zdjęcia i opisy produktów, ale też o dynamicznie zmieniające się stany magazynowe. Jak trzymać rękę na pulsie, aby Twoi klienci zawsze mieli dostęp do aktualnego asortymentu i nie byli narażeni na przykre niespodzianki?
Odpowiedzią jest integracja, którą gwarantuje oprogramowanie Sky-Shop. To platforma pozwalająca na wygodne zarządzanie sprzedażą z wielu różnych kanałów. Jedna z jej funkcji odpowiada za synchronizowanie danych nawet do 12 razy na dobę. Dzięki temu opisy i grafiki hurtowni zaciągają się automatycznie, a stany magazynowe aktualizowane są co godzinę!
👉 Przeczytaj także: Gotowe integracje z hurtowniami – hit czy kit?
Komunikacja
Nie od dziś wiadomo, że podstawowym warunkiem udanej współpracy biznesowej jest odpowiednia komunikacja. A jej jakość możesz zazwyczaj ocenić już na samym początku relacji. Jeżeli hurtownia nie posiada wyczerpujących opisów produktów lub w jej ofercie panuje bałagan, możesz założyć, że współpraca nie będzie szła po Twojej myśli.
Szukaj raczej dostawców, którzy udostępniają dobrze zorganizowany asortyment i szybko odpowiadają na wszelkie Twoje pytania. To gwarancja skutecznego rozwiązywania ewentualnych problemów w przypadku jakichkolwiek komplikacji w przyszłości.
Dodatkowe udogodnienia
Prowadzenie działalności e-commerce sprzyja pojawianiu się rozmaitych nieprzewidzianych sytuacji. W dropshippingu warto więc współpracować z takimi hurtowniami, które będą pozytywnie reagować na Twoje nietypowe prośby.
Wybieraj na przykład dostawców umożliwiających rezerwowanie produktów. Może Ci się to przydać w okresach, gdy jakiegoś towaru brakuje we wszystkich innych sklepach – zyskasz dzięki temu przewagę nad konkurencją.
Warto współpracować także z hurtowniami, które zgadzają się na przyspieszenie wysyłki jedynie na podstawie potwierdzenia przelewu, a więc zanim Twoja wpłata zostanie zaksięgowana. To z kolei zjedna Ci przychylność klientów, dla których liczy się czas dostawy.
Dropshipping – jak współpracować z hurtowniami?
Znasz już najważniejsze zasady gwarantujące owocną współpracę z hurtowniami dropshippingowymi.
Przede wszystkim pamiętaj jednak o tym, aby do Twojej działalności nie wkradł się chaos, o który łatwo w przypadku prowadzenia sprzedaży wielokanałowej i korzystania z asortymentów różnych dostawców. W zarządzaniu wszystkimi zamówieniami pomoże Ci inteligentne oprogramowanie Sky-Shop!