Rynek e-commerce nieustannie rośnie, notując nawet kilkunastoprocentowe przysrosty w skali roku! Rosnące jak grzyby po deszczu sklepy internetowe muszą brać skądś towar. Właśnie dlatego prowadzenie hurtowni internetowej, w której zaopatruje się wielu kontrahentów może okazać się żyłą złota. Sprawdzamy, jak założyć hurtownię internetową!
Spis treści artykułu
Kiedy warto założyć hurtownię internetową?
Ilość podmiotów działających na rynku e-commerce nie pozostawia wątpliwości, że warto założyć hurtownię internetową. Kiedy warto to zrobić? Dróg do sukcesu jest kilka!
1. Hurtownia internetowa jako kolejny krok dla sklepu internetowego
Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży daje dostęp do mnóstwa producentów i dystrybutorów. Wypracowane w tym czasie kontakty warto zamienić na dodatkowy zarobek. Jak to zrobić? Poszerzając działalność e-sklepu o sprzedaż hurtową!
Zamawiaj do swojego sklepu internetowego więcej towaru w niższej cenie i odsprzedawaj go innym!
Za większą ilością sztuk kupowanych jednorazowo idzie niższa cena. Nic nie stoi na przeszkodzie, by łączyć działalność detaliczną ze sprzedażą hurtową. W takiej sytuacji zyskujesz podwójnie:
- cieszysz się niższymi cenami jednostkowymi dla towarów sprzedawanych na własną rękę,
- zarabiasz na odsprzedaży artykułów innym sklepom internetowym.
Wystarczy, że przewidzisz dodatkowe miejsce magazynowe i dostosujesz swoje oprogramowanie do współpracy firmowej – np. wzbogacając stronę sklepu internetowego o moduł B2B.
2. Sprzedawaj własne produkty hurtowo
Produkujesz podzespoły albo gotowe produkty? Założenie hurtowni internetowej jest właśnie dla Ciebie! Sklepy internetowe, które będą z Tobą współpracować zyskają konkurencyjną cenę, a Ty jako producent zarobisz zdecydowanie więcej niż ma to miejsce w przypadku obecności dodatkowego pośrednika w procesie sprzedażowym.
3. Umiejętność sprowadzania towarów zza granicy pozwoli Ci otrzowyć hurtownię internetową
Mnóstwo towarów produkowanych jest poza granicami Polski. Znajomość przepisów celnych, kontakt z agencjami celnymi oraz biegłość w posługiwaniu się językiem (nie tylko angielskim, ale i chińskim) pozwoli Ci wprowadzać szereg towarów na rynek. Import produktów ze Wschodu jest jedną z lepszych szans na niemały zarobek.
Obecnie nawiązanie kontaktów biznesowych nie jest trudne. Nie musisz osobiście uczestniczyć w zagranicznych targach! Wstępne ustalenia możliwe są przez Internet – z pomocą popularnych platform komunikacyjnych i sprzedażowych np. Aliexpress.
Oprogramowanie dla hurtowni internetowej
Pierwszym krokiem do założenia hurtowni internetowej jest posiadanie towarów oraz dobrze zarządzanego magazynu. Kolejne dotyczą umożliwienia dystrybucji magazynowanych produktów. Do prowadzenia sprzedaży na szeroką skalę potrzebujesz oprogramowania dla hurtowni internetowej. Rozsądnym rozwiązaniem będzie tu skorzystanie z gotowego oprogramowania sklepowego wzbogaconego o moduł B2B. Dzięki rozwiązaniu oferowanemu np. przez Sky-Shop.pl określisz, kto ma dostęp do Twojej oferty. W ten sposób, manipulując ustawieniami, stworzysz:
- Hurtownię otwartą – wszyscy widzą produkty i ich ceny.
- Hurtownię półotwartą – wszyscy widzą produkty, ale nie widzą ich cen.
- Hurtownię zamkniętą – do zobaczenia produktów i ich cen konieczne jest podanie danych logowania do systemu.
Co więcej, prócz dopasowania zakresu wyświetlanych informacji, wykorzystasz możliwość tworzenia grup rabatowych. Dzięki temu ceny widoczne dla poszczególnych sklepów, z którymi współpracujesz będą mogły się różnić, a najlepsi sprzedawcy otrzymać rabat.
Pamiętaj, że do wkroczenia na rynek e-commerce będzie Ci potrzebny plik XML zawierający wszelkie dane produktowe!
To na jego podstawie systemy zewnętrzne będą integrowały się z Twoją ofertą i pobierały wszelkie dane.
Sprawdź, jakie funkcje musi mieć integracja z hurtownią i szukaj oprogramowania, z którego będziesz zadowolony nie tylko Ty, ale i Twoi klienci!
Gdzie reklamować hurtownię internetową?
Zanim zaczniesz zastanawiać się gdzie reklamować hurtownię internetową, wciel się w rolę Twojego odbiorcy, czyli właściciela e-sklepu. Gdzie on może szukać towarów do swojego sklepu?
- Na gotowych listach integracji z hurtowniami. Właśnie dlatego warto zintegrować swoją hurtownię z dostawcami oprogramowania dla sklepu internetowego np. Sky-Shop.pl
- Bezpośrednio w internecie. Postaraj się o dobre pozycjonowanie swojej strony ofertowej – zwłaszcza pod frazami hurtownia + branża, w której działasz.
- Na grupach branżowych i forach. Załóż profil na Facebooku i udzielaj się w dyskusjach. Nie bój się wstawiać postów informujących o możliwości podjęcia współpracy wzbogaconych o krótki opis towarów i cech wyróżniających hurtownię.
- Na targach. Z możliwości porozmawiania z kontrahentem na żywo i obejrzenia towarów chętnie korzystają nie tylko początkujący, ale i doświadczeni sprzedawcy. Bacznie obserwuj wydarzenia branżowe i pojawiaj się tam, gdzie mogą być Twoi odbiorcy!
W reklamie hurtowni internetowej dobrze sprawdzą się też powszechnie stosowane metody, takie jak: Google Ads, Facebook Ads oraz remarketing.
Prowadź hurtownię w dropshippingu!
Obecnie największą popularnością cieszą się hurtownie dropshippingowe. Są to podmioty umożliwiające wysyłkę z magazynu hurtowni bezpośrednio do klienta. Większość z nich decyduje się na wzbogacenie swojej standardowej oferty (polegającej na sprzedaży setek sztuk jednemu kontrahentowi, który magazynuje je na własną rękę) o możliwość wysyłek dropshippingowych.